Dag 3: Luang Nam Tha - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Jan en Irma Maassen - WaarBenJij.nu Dag 3: Luang Nam Tha - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Jan en Irma Maassen - WaarBenJij.nu

Dag 3: Luang Nam Tha

Blijf op de hoogte en volg Jan en Irma

09 November 2015 | Laos, Luang Prabang

Gisteravond om 21.00 uur naar bed gegaan. We waren doodmoe na ongeveer 23 uur onderweg geweest te zijn. Twee vluchten en daarna nog met de bus in het noorden van Thailand de grens overgestoken naar Laos.
We reizen met een groep van 19 mensen, niet allemaal 55+ zoals Jan zei, maar ong. een derde wel. Ik hoor daar halverwege ook bij!

Tot nu toe nog niet echt iets speciaals gezien, maar wel al een indruk gekregen van het land en de bewoners. Het land telt ong. 7 miljoen inwoners. Ze zijn in grofweg drie groepen te verdelen.
De mensen die laag bij de rivier ( de Mekong) wonen.Zij wonen in huizen op palen van 2 meter hoogte.
De mensen die gemiddeld hoog wonen. Zij wonen over het algemeen in huizen op palen van 1 meter hoog.
En de bergbewoners, de Hmong Deze zijn voornamelijk afkomstig uit China en Vietnam. Zij "verbouwden" Opium, wat nu illegaal is, maar ze het schijnen het nog steeds te doen.
De foto's zijn gemaakt van een dorpje, waar we doorheen liepen en van mensen die rijst aan het oogsten zijn.
Nog even leuk om te vertellen is, dat we ons af en toe even miljonair voelen. We betalen hier nl. met KIP en 1 miljoen KIP(pen) is ong. 115 Euro.

• 17 November 2015 - 12:56

Anita:

Hallo Jan en Irma,
    Leuk om mee te lezen wat jullie allemaal zien en beleven!
    Geniet ervan!
    Groetjes uit een nat en grijs Huizen, Anita.