Fietsen in Luang Nam Tha - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Jan en Irma Maassen - WaarBenJij.nu Fietsen in Luang Nam Tha - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Jan en Irma Maassen - WaarBenJij.nu

Fietsen in Luang Nam Tha

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan en Irma

10 November 2015 | Laos, Luang Prabang

Vandaag gefietst. Nou ja, het eerste deel was telkens een paar honderd meter fietsen en dan weet afstappen. Stupa kijken, dorpje kijken. Lao Whisky kijken. Dat token ze uit gefermenteerde rijst. Alleen hadden we pech want het stoken van de Loa whisky was even uitgesteld omdat de rijst van het veld moest. Wel een whiskeytje geproefd. Glashelder als wodka, en erg zacht. Gewoon Duitse schnaps. Daarna lekker gegeten bij een afgelegen restaurantje, lokale gerechten met plakrijst. Kan ik wel op overleven de komende 4 weken. We waren net op tijd terug, want toen barste de regen los. Morgen gaan we op een 3-daagse wandeltocht. Ik hoop dat het dan droog blijft, maar zie het somber in. Jas mee dus.
Over het algemeen zijn de mensen in de groep wel te doen: bijna allemaal oudere jongere met een paar jonkies van tussen de 36 en de 40. Onze gisd/reisleider is een lokale Lao, en het prototype van de chinese Aziaat: Consequent en overduidelijk wordt elke r vervangen door een l. En je kunt het 100 keer voorzeggen, hij verwisselt nog steeds de r voor een l en begrijpt niet wat je bedoelt.
De volgende dagen dus uit de lucht. Zijn we op het platteland, zonder wifi en misschien zelfs wel zonder stroom.